Page content

Woningmarketing

Woningmarketing is marketing specifiek gericht op de verkoop van woningen. De verkoop van woningen in Nederland is de laatste 10 jaar enorm veranderd door internet en Funda. Funda is de grootste woningsite van Nederland die is opgericht door NVM.

Wil je je huis snel verkopen? Dan is het slim met de woningmarketing je vooral op dit verkoopkanaal te richten. Wil je de verkoop van je huis goed en gedegen aanpakken? Begin dan met het maken van een verkoopplan waarin je je marketingstrategie uitwerkt.

Vaste onderdelen van de marketing mix zijn de 4 P’s: Product, Plaats, Prijs en Promotie

  • Het product is je eigen woning. Belangrijk is om ervoor te zorgen dat die optimaal is. Hierbij kan een vastgoedstylist je helpen. Deze professional weet precies wat kopers aantrekkelijk vinden aan een woning.
  • Plaats is de plek waar je woning staat. Aan dit aspect kun je niet veel veranderen of aanpasen. Wel kun je aangeven wat de pluspunten van je woonplaats en/of -omgeving zijn.
  • Prijs betreft de verkoop- of vraagprijs van je huis. Die kun je zelf bepalen aan de hand van een vergelijkend onderzoek op bijvoorbeeld Funda. Maar ook kan een taxateur de waarde en of de verkoopprijs van je huis bepalen.
  • Promotie is de manier waarop en waar je je huis voor de verkoop presenteert. Een vastgoedstylist is gespecialiseerd in de presentatie van je huis. Een makelaar kan je helpen met de promotie, zoals het plaatsen van de woning op Funda.

    Comment Section

    0 reacties op “Woningmarketing

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.